Its a story about everything!!

I den här bloggen får du följa mej och min familjs liv. Jag skriver om allt som faller mej in tankar och funderingar som innehåller allt mellan himmel å jord. "En bild säger mer än tusen ord" och de kommer ni att märka här. kram

De vänsterhäntas dag...

Kategori: Allmänt

                                                                      Hipp hipp hurra
                                        De är min sons dag i dag och alla andra vänsterhänta
                                                                          ute i världen!!
                                                                            

Den 13 augusti, 1976, införde en organisation som hette LI, Lefthanders International, dagen för vänsterhänta som ett årligt evenemang. Denna dag - The Lefthanders Day -  valdes eftersom det då var fredagen den 13:e och detta blev då ett sätt att göra narr av den vidskeplighet och de fördomar som omger de som är vänsterhänta. Detta evenemang firas över hela världen för att öka det allmänna medvetandet om för- och nackdelar med att vara vänsterhänt.

Kommentarer

  • Misen säger:

    Nähä, är det sant? Då ska jag fira min far i dag då! :-) Ha det gott!

    2008-08-13 | 13:56:55
    Bloggadress: http://homeostas.blogg.se/
  • Maria säger:

    sv: tack så mycket ;)desamma

    2008-08-13 | 14:14:11
    Bloggadress: http://mariaholgersson.blogg.se/
  • frida säger:

    hahah oj detta visste jag inte :p kul. Passande idag då vi ska fira min kusins födelsedag. får fira hennes vänsterhänta dag med då! ;)

    2008-08-13 | 14:30:17
    Bloggadress: http://fws.blogg.se/

Kommentera inlägget här: