Its a story about everything!!

I den här bloggen får du följa mej och min familjs liv. Jag skriver om allt som faller mej in tankar och funderingar som innehåller allt mellan himmel å jord. "En bild säger mer än tusen ord" och de kommer ni att märka här. kram

NATUR KABINETTET

Kategori: Allmänt

Idag for vi till natur kabinettet i Forsa tillsammans med nettan och hennes grabbar ...ett museum med afrikanskt tema och uppstoppade djur  av alla de slag!
Allt från fjärilar till stora tigern på nästan 3 meter hög.


Tur att man inte är född i Afrika säger jag bara...den här mannen på bilden går ju omkring med sin döde hustrus avhuggna hand runt halsen under sorgetiden...urk..ja ,typ för att hedra henne eller nåt... snacka om ÄCKLIGT.


De hade riktiga..va fasen heter de nu..jamen såna där förkrymta huvuden oxå...tyvärr ingen bild då naturligtvis.
Riktigt snuskigt folkslag de där måste jag säga.

Här är lite djur vi såg där:

Lejonmamma                   Lejonpappa                    Tigerbebisar
  

Döskalleapa          Jättesköldpadda   Lokatt
  

En siamesisk grävling med ett huvud fram och ett bak...man undrar ju hur den har kunnat leva överhuvudtaget.


Super stor svensk brunråtta på 4.2 kilo...(sån där soptippsråtta)


Efter vårat trevliga besök bland dom uppstoppade djuren svängde vi in till Ulle för att få lite kaffe med drömrulltårta.
Sen åkte vi hemmåt mot Söderhamn..och genast kände jag att jag absolut inte orkade laga käk..så utan att skämmas stack vi till/
                 /
                /
               /
         

Kommentarer


Kommentera inlägget här: