Its a story about everything!!

I den här bloggen får du följa mej och min familjs liv. Jag skriver om allt som faller mej in tankar och funderingar som innehåller allt mellan himmel å jord. "En bild säger mer än tusen ord" och de kommer ni att märka här. kram

2012

Kategori: Allmänt

2012 ska jorden gå under sägs de ju.. i allafall om man ska gå efter mayaindianernas
kalender och tro på den.
Men vad jag förstår så är man lite oense om datumet som mayakelendern slutar,
antingen är de den 21 eller 23 december.
Vad jag vet så kan mayafolkets kalender bara sluta med ett datum och inte 2..konstig
kalender annars.Därav min första tvivlan på att detta inte kommer att hända.

Enligt mayafolket började tideräkningen när jorden stod i Zenit alltså när planeterna stod
i rad.. nämligen ett vintersolstånd där solen går i en rak linje med
vintergatan.
Vad kommer då detta att innebära för vår vackra planet..jo..kraftiga stormar som kommer
utlösa vulkaner eller att jorden kommer börja snurra åt andra hållet vilket ju skulle
betyda slutet för männskligheten.Och tydligen ska ska detta inträffa nu igen 2012...21 eller 23 december.

Mayakalendern omfattade en enda lång cykel på 5 125 år som får sitt slut just den dagen. Mayakulturen är nämligen känd för sin avancerade kunskap av astronomi och utvecklade ett antal kalendrar genom att studera solen, månen och stjärnorna.

Sedan är ju våra främsta forskare väldigt oense om detta.Antingen är de sant eller
inte..och de kan vi nog inte få reda på heller förens dagarna före julafton 2012.
Och tack gode gud för de säger jag bara.. för de är väl bara han som egentligen vet
vilken tid och datum som domedagen är här.

Men nu är de 2009 snart 2010 och jag tänker leva här och nu och fira min kanske 
näst sista jul precis som alla andra julaftnar.


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: