Its a story about everything!!

I den här bloggen får du följa mej och min familjs liv. Jag skriver om allt som faller mej in tankar och funderingar som innehåller allt mellan himmel å jord. "En bild säger mer än tusen ord" och de kommer ni att märka här. kram

ALLDELES HEMMAGJORD

Kategori: Allmänt



Tänka sej vilken goan soppa jag meckade ihop till middag idag..med råvaror..har
väl aldrig tidigare hänt.
Har haft en väldig förkärlek till att laga halvfabrikat,dels för att jag inte
ansett att jag haft tid men nu helt plötsligt har jag en massa
tid till att göra RIKTIG mat.

1 liter vatten
3 palsternackor (ca 400 g)
1 purjolök
2 äpplen

koka frukt å grönsaker i 15 minuter
tillsammans med 2 hönsbuljongtärningar

Mixa ihop allt med en mixerstav


Häv i 2 dl grädde eller mellangrädde och mixa lite till
salta å peppra och en dutt citron

Serveras med knaperstekt bacon,en klick cream fraisch och strö
över lite purjo.Och en go bröbit till.

MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: