Its a story about everything!!

I den här bloggen får du följa mej och min familjs liv. Jag skriver om allt som faller mej in tankar och funderingar som innehåller allt mellan himmel å jord. "En bild säger mer än tusen ord" och de kommer ni att märka här. kram

Livets svåra frågor

Kategori: Allmänt

Idag blev de en till dag framför datorn på jobbet som "lappsare",lite småtungt eftersom jag fick börja om från början med hela skiten som blev fel i går...ja,ja...så kan de gå ibland.

Jag fick hämta dennis på skolan efter jobbet eftersom han tappat bort sitt busskort.Christian tog bussen hem.Han börjar bli så stor nu så han tycker nog de är skönt att få vara själv hemma ett tag innan vi kommer hem.
Dennnis har börjat prata mycket om livets stora frågor..b l a om döden...de har han HEMSKT många funderingar runt..om han kommer och dö tex, och vart man hamnar efteråt....de e ju skitsvårt att svara på.Jag sa att man nog hamnar uppe bland stjärnorna och ser ner på alla som är på jorden.De va dit vi sa att krister hamnade...att han satt på en stjärna och tittade ner på oss.

Jag vet inte om de är allt snack om Jesus i skolan som satt igång hans tankeverksamhet kring döden...inte lätt att vara mamma ibland..jag menar att försöka hitta dom rätta svaren alla gånger...men jag försöker så gott jag kan.

image32image33image34

Kommentarer

  • Mari säger:

    Och barnen är ju så okonstlade o bara säger rakt ut vad dom tänker! Så han är en filosof Dennis! Det kan vara ganska roligt o prata med barn som blir lite filosofiska o höra deras syn på livet, döden o allt däremellan - när vi har brorsbarnen här blir det mycket prat runt matbordet!:)

    2008-02-23 | 12:45:21
    Bloggadress: http://newht.blogspot.com

Kommentera inlägget här: