Its a story about everything!!

I den här bloggen får du följa mej och min familjs liv. Jag skriver om allt som faller mej in tankar och funderingar som innehåller allt mellan himmel å jord. "En bild säger mer än tusen ord" och de kommer ni att märka här. kram

Nu e jag tbx

Kategori: Allmänt

HALLÅÅÅÅÅÅ IGEN..

Nu har vi haft höstlov minsann..söndag mitt på dagen for vi med tåg mot Sthlm till mormor och Björn.
Vi har haft 4 trevliga och härliga dagar tillsammans..

En sak som förvånar mej över  hos alla tunnelbaneåkande stockholmare är hur de kan skärma av omvärlden med en metro i ena näven och mp3 i öronen och matkassen i den andra handen som måste hållas hårt i så ingen tar den ifrån dom,utan att höja blicken hur trångt och stökigt de än är runt omkring, 

Ända tills tunnelbanan stannar då jäklar blir de fart på dom...Metron rullas ihop..matkassen slår i allt i dess väg...hanväskan på ena axeln tryckt mot deras mage...prejar sej fram med matkassen för att kasta sej mot tunnelbanedörrarna som ännu inte är öppnade...man skulle kunna tro att de vinner pengar den som är först ut...skulle jag skrika BAJSKORV skulle nog inte en jäkel reagera med AKTA dej för att stå på fel sida i rulltrappan...de är skitbråttom upp från tunnelbaneperrongen förstår ni,även fast de bara ska in på åhlens och köpa en hårborste.

Ska ni köpa nåt på MC Donald då är de bäst att veta redan innan man åker hemmifrån vad man ska beställa när man kommer fram till den sönderstressade kassörskan  som vrålar NÄSTA och knäpper med fingrarna för att man inte kommer fram tillräckligt fort till henne...och va GLAD om ni hinner beställa klart innan hon rusar bakåt för att råffa åt sej de hon förhoppningsvis hörde...3 sekunder senare vrålar hon NÄSTA och då är de väl meningen att jag redan skulle ha suttit vid ett bord och ätit klart min halvslafsiga burgare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: