Its a story about everything!!

I den här bloggen får du följa mej och min familjs liv. Jag skriver om allt som faller mej in tankar och funderingar som innehåller allt mellan himmel å jord. "En bild säger mer än tusen ord" och de kommer ni att märka här. kram

trött

Kategori: Allmänt


Jo de ska jag berätta för er......JAG SÄGER BARA SÖDERHAMNS KOMMUN..behöver jag egentligen säga så jävla mycket mer.
De blev en förfrågan till alla anställda vid varje årsskifte vilken anställningsgrad man vill ha..mm..YVETTE hon bestämmde sej för att börja jobba 100%..gud va bra tänkte jag.. 20.000 i månaden + en så kallad OB-tid..SKITBRA.
                     32%
skatt på de och ändå skulle jag kunna ha pengar kvar i plånboken.

MEN HOPPSAN...va hände sedan..jo..får ett besked av chefen att vi bara får lägga ut 75% i schematid..och vips...där  FLÖG DEN JÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA  OB-tiden sin kos och den såg man ju inte till nå mer.

Nu är de ju faktiskt så att jag råkar vara en ensamståeende 2 barnsmamma som faktiskt har en jävla massa räkningar att betala OCH FÖRBANNAT BEROEENDE av min heltidslön.....KANSKE fanns en ORSAK till att jag valde att jobba heltid!!!!!!!!!!!!!!

MEN  HOOOOOOOOOOO HOOOOOOOOOOOOOOOO...ligg back i tiden.... DE LÖÖÖÖÖÖÖÖSER SEJ.
JO HEJ DU...HUR I HELVETE DÅ..om man råkar få undra???
När alla 30 ligger minst 30 timmar back varje månad!!!!!!!


JAG BLIR SNART SOM DEN GALNA GRABBEN I ETT TIDIGARE INLÄGG ALLTSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ÄR DE UNDRA PÅ ATT MAN HAR SÖMNSVÅÅÅÅRIIIIGHETER!!!!!

Kommentarer

  • ulrika säger:

    Ja du!!! sök dig nån annanstans du oxå vännen så du får din tid... och jag hoppas verkligen att vi får det där mötet snart.... så det händer nått nån gång.. kramiz...

    2008-09-17 | 09:47:42
    Bloggadress: http://ulle69.blogg.se/
  • Mari säger:

    Ja sök ett annat jobb! Så ofta som du e arg på dom e inte bra! Och så mycket tid som du gett dom o inte får nå tbx...nä...tyvärr finns det väl inte så mycket att välja på uppe hos er? Eller har det blivit bättre?

    Usch, jag tänker på dig!!!!



    Kraaam!

    2008-09-17 | 10:18:24
    Bloggadress: http://newht.blogspot.com
  • Sara säger:

    Du skulle ha jobbat i min kommun!!

    kram!

    2008-09-17 | 22:15:25
    Bloggadress: http://sara78.blogg.se/

Kommentera inlägget här: